Prev Page Next Page

Faglunsj 4.11: Hvordan lykkes på YouTube?

YouTube har gått fra å være et sted hvor man lastet opp videoene sine til å bli den viktigste plattformen barn og unge oppsøker for underholdning og for informasjon. Men innhold på YouTube er ikke det samme som på TV, og YouTube-seere er opptatt av helt andre ting enn hva de tradisjonelle seerformatene har vært. I en konkurransepreget hverdag spør vi: Hvordan kan vi skape godt innhold som blir sett og delt? Hva må egentlig til for og lykkes på YouTube?

I samarbeid med YouTube, inviterer PR-byrået Kulturmeglerne til faglunsj om dette temaet. Vi har invitert Victor Poctrel, channel manager for YouTube i London, til å komme for å snakke mer om hvordan du kan starte en suksessrik kanal fra scratch.

Barnebokforfatter Bjørn Sortland har skrevet mer enn 50 bøker for barn og unge, men i forkant av bokserien Kepler62 så han behovet for å ta i bruk nye kanaler for å kunne snakke direkte med fansen. Valget falt på YouTube, og til faglunsjen kommer han for å snakke om hvordan han omarbeidet hovedkarakteren i boken sin, Marie, til å bli YouTube-vennlig personlighet.

I tillegg vil Kulturmeglerne ved Tor Hernan Skytterholm Floor presentere hvordan vi bygget opp YouTube-kampanjen Kepler 62-Marie`s Lost Diary – en original YouTube-serie som nærmer seg 100.000 visninger blant barn og unge. Mer om kanalen HER 

CC: 200,- Billetter HER

Program: (ca. tider)
11.00: Dørene åpner. Enkel lunsjservering+kaffe
11.30: YouTube/Victor Poctrel – Hvordan lage innhold for YouTube?
12.15: Bjørn Sortland forfatteren av bokserien Kepler62 – Å skrive for YouTube
12.30: Tor Hernan Skytterholm Floor – Hvordan vi bygget kampanjen “Kepler62- Marie`s lost diary”
13.00: Slutt