Prev Page Next Page

Hvordan lykkes med Google Adwords?

Med  Google Adwords får du vite hvem som kjøper produktet ditt, du kan til enhver tid tilpasse annonsene dine til publikum, og du har totalkontroll over ditt eget budsjett. Høres dette spennende ut? Da bør du lese videre!

Tiden da ikke målbare annonser var de viktigste, er kraftig på hell: Det er ikke lenger like populært – eller effektivt – å ha plakater på trikken, annonser i papiravisa eller boards på alle hushjørner. Med fremveksten av gode annonsemuligheter på sosiale medier har stadig flere blitt bevisste på verdien av å vite mest mulig om sitt publikum, og hva hver eneste annonsekrone går til.

Gjennom digital markedsføring kan du vite nettopp dette: Hvem er det egentlig som ser annonsen din? Hvor er det de ser den? Og kanskje viktigst av alt: Hvordan responderer de på innholdet ditt?

Google Adwords gir deg tilgang til en rekke annonseverktøy som kan gjøre deg synlig på alt fra blogger og YouTube, til noen av landets største nettaviser – alt til samme pris! Du kan velge å kjøpe plassering på relevante søkeord, slik at du kommer høyt opp når noen gjør et Google-søk på produktet du selger. Eller du kan lage videoannonser og bildeannonser som gir en mer interaktiv opplevelse av hvem du er. Disse annonsene kan du rette direkte mot personer som allerede har vist interesse for deg og det du holder på med.

(artikkelen fortsetter under videoen)

Antall visninger du får er ofte gratis. Stort sett koster det ikke noe at annonsen din vises ulike steder, det er først når noen faktisk klikker på annonsen din at du betaler. Du setter selv ditt eget budsjett, slik at du til enhver tid har kontroll på utgiftene dine. Videre gir Adwords innsikt i hvordan hver enkelt bruker reagerer på innholdet ditt. Dette er informasjon tradisjonell markedsføring (plakater, boards osv.) ikke kan gi deg. Basert på denne innsikten kan du hele tiden justere kampanjen din til å treffe enda bedre og enda flere.

For godt til å være sant? Kanskje. Hvis du vil lykkes med å bruke Adwords må du sette deg inn i deres oppsett og annonsesystem. Du må forstå Adwords sine annonseformater og hvilke av dem som vil gi deg mest effekt. Samtidig gir dette verktøyet deg en unik sjanse til å få vite hvem som kjøper det du selger, og du får totalkontroll over ditt eget budsjett. Dersom du kjenner at tiden ikke strekker til, kan vi alltids hjelpe deg med å sette opp Adwords, håndtere kampanjer og sende deg rapportene.

Er du nysgjerrig på hvordan du kan bruke Google Adwords i din kulturbedrift?

Ta kontakt med oss da, vel?